
До вересня 2022 року до України повернеться обов’язковий технічний огляд автомобілів. Також на водіїв буде поширюватися доплата за розкіш та нові штрафи.
Нагадаємо, технічний огляд скасували ще 2011-го через велику корупційну складову. Зараз же неодмінний ТО передбачений Угодою про асоціацію між Україною та ЄС, підписавши яку, влада країни зобов’язалася контролювати технічний стан автомобілів. При цьому транспорт повинен відповідати не лише технічним показникам, а й екологічним.
Крім того, по 25 тисяч гривень на рік доведеться платити українцям, які володіють «молодим» автомобілем. Це авто, якому не минуло п’ять років з моменту випуску, і його ціна перевищує 2,5 млн. гривень.
Цього року за їзду із простроченим посвідченням чи без прав українці будуть змушені заплатити 425 грн. Однак якщо у водія прав немає зовсім, то йому доведеться викласти 3400. А за рецидив вже набагато більше – 20 400 гривень. Також посилили відповідальність і за п’яне керування – штраф у 17 тисяч гривень та позбавлення прав на рік. Повторне порушення передбачає 34 тисячі гривень і позбавлення права керувати автомобілем, але вже на три роки. Цього року в Україні хочуть запровадити ще й штрафні бали водіям. Відповідний законопроект №6502 уже зареєстровано у Верховній Раді. За порушення правил дорожнього руху можна буде отримати від одного до п’яти балів. Їх нараховуватимуть паралельно зі штрафами за порушення правил дорожнього руху:
· 1 бал – непристебнутий ремінь безпеки, перевезення дітей без автокрісла;
· 2 бали – брудні номери, перевищення швидкості на 20 км/год та більше, проїзд на «червоний»;
· 3 бали – значні порушення правил дорожнього руху, зупинка на смузі для громадського транспорту;
· 5 балів – перевищення швидкості на 50 км/год, створення аварійної ситуації. Якщо водій набере 12 балів і більше, його посвідчення визнають недійсним. І водієві доведеться повторно складати іспити з водіння.
Також Україна переходить на європейську модель автошколи. При цьому скорочено кількість навчальних годин, виділених на підготовку до іспиту. Замість 100 годин, відведених на теоретичні заняття тепер потрібно лише 63. Час практичної підготовки не змінено – 40 годин. З 28 грудня 2021 року водіям, які вчилися їздити “автоматом”, забороняється керувати “механікою”.
В посвідченнях водія буде відмітка про складання практичного іспиту на авто з автоматичною коробкою передач у вигляді коду «78». З ним водії зможуть керувати автомобілем лише з автоматичною коробкою передач, а за її відсутності — з будь-якої», – йдеться у повідомленні МВС у Фейсбуку. Такі новації є кроком до приведення бланку національного посвідчення водія у відповідність до міжнародних стандартів. З 2022 року дорожні камери фіксуватимуть не лише перевищення швидкості, а й проїзд на червоне світло, їзду зустрічною смугою та зупинку на смузі громадського транспорту. До кінця року на дорогах України працюватиме 270 таких камер.
